Wednesday, January 18, 2006

Förbättringar..

Höjde upp reaktorn i karet, så att fler mikrobubblor ska komma ut och åka runt. Det verkar ha lyckats, för pH har sjunkit från 6.4-6.5 till 6.2 med samma bubbeltakt och bubblet i karet börjar tidigare på dagen. Nu måste jag bara se till att växterna har "mat" så det räcker, dom borde bli hungrigare när fotosyntesen ökar. Gröndammet på rutorna har minskat och efter Måndagens vattenbyte körde jag med UV filtret till Tisdag morgon då jag satte mikron. Väntar fortfarande på mitt powerhead, vill få bort Fluvalen ur karet.. Dessutom kollade jag på min 2-kilos CO2 flaska och såg att den var i stort sett tom, så jag bytte direkt till 6-kilosflaskan. Förbrukningen har legat på ca 59 gr/dag (34 dagar). Så nu får jag ställa in bubbeltakten igen.. tycker att det borde vara samma inställning även om man byter flaska, men inte då :/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home