Tuesday, December 25, 2007

Juldagspyssel


Efter julaftons matfrosseri så tog jag hundarna på en långis och efter det fick jag för mig att ta tag i karet.. Trimmade lite bland växterna och putsade glasen. Rengjorde Quickfiltret som var ordentligt skitigt. Eftersom jag haft lite funderingar över varför jag får hål och gulnande blad i Cryptocorynen så tänker jag gå tillbaka till torrmix a´la defdac och "bara" toppa upp mitt i veckan med en skvätt ProFito, för att se om det kan hjälpa. Hittade en hel del Cladophora i Nålgräset som jag plockade bort, annars verkar karet riktigt fritt från alger. Det som finns är Clado och det som sätter sig på glasen. Efter vb 15 ml EasyCarbo och 7 krm torrmix.



2 Comments:

Blogger Wickberg said...

Riktigt snyggt! Ha en god fortsättning!
/Sven-Olof

Dec 26, 2007, 1:53:00 PM  
Blogger Mathias said...

Detsamma..

Dessutom så verkar det bubbla bättre med PMDD i karet istället för ProFito, så det blir nog till att hålla sig till torrmix.

Dec 27, 2007, 6:39:00 AM  

Post a Comment

<< Home