Thursday, December 14, 2006

14/12

Så ser det ut efter dagens vattenbyte. Egentligen skulle jag ha gjort det i måndags, men jag sköt på det.. V. spiralis ser lite tråkig ut, men det har faktiskt skjutit ut nya blad ur gruset brevid plantorna så dom kommer nog att sätta fart. Trimmade dom övriga växterna och fortsätter med att göda med dubbla doser. Det enda som irriterar just nu är alla tofsalger som växer i gruset.. Men jag hoppas att det blir bättre med en extra cirkulationspump nere vid botten, som ser till att CO2 berikat vatten kommer fram där med, samt att jag tunnade ur Cryptocorynen i bakkanten, så mer vatten passerar bakom den.

2 Comments:

Blogger defdac said...

Jag brukar trycka ner toffsar i gruset, men du hade dom så jämnt och fint spridda att det nästan blev vackert. Otroligt..

Dec 15, 2006, 12:06:00 AM  
Blogger Mathias said...

Kanske skulle prova att sälja dom på PlantSwap som en sorts lågväxande frontväxt :)

Dec 15, 2006, 12:55:00 AM  

Post a Comment

<< Home