Sunday, March 12, 2006

Nu har jag tröttnat på Cyanoalgerna, så idag köpte jag en flaska med FungiStop. Jag missade på det vanliga felet, jag mätte upp nitrat i vattnet och struntade i att göda... Trots att jag vet att man inte ska mäta och gå på det. Nåja, man ska väl lära sig nån gång. I morgon ska jag byta vatten och slamsuga upp Cyanoslemmet för att sedan ta ihjäl det sista med FungiStop. Ska aldrig mer lita på testerna utan göda enligt EI och kolla in växterna för att se om dom ser glada ut. Som en liten glädje mitt i skiten så är växterna nöjda och glada med Mistreaktorn, har sänkt bubbeltakten en hel del dessutom. Så nu borde inte fiskarna ledsna i karet heller.. På tal om det så köpte jag ett stim med Rödmunstetror (Hemigrammus bleheri) när det inte fanns Kejsartetror i djuraffären, och det var ena snygga rackare när dom kommit hem och anpassade sig till mitt kar. Knallröda huvuden och svartvitrandiga stjärtfenor, stimmar kalasbra och lyser upp hela karet. Ska köpa flera av dom nästa gång jag kommer till djuraffären.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home