Friday, March 17, 2006

Idag gjorde jag ett vattenbyte igen och rensade ur allt gräs ur karet. Tog några tofsar av det och planterade om dom. Nu har jag nog hittat orsaken till att det försvinner fiskar, dom simmar in i gräsets rötter och fastnar därinne. Har plockat upp 4 Rödmunstetror dom senaste dagarna och när jag lyfte på gräset hittade jag en till.. Kampen mot Cyano fortsätter, slamsög upp massor med svartnad gegga från botten och fluffade ur växterna och kör en kur till för säkerhets skull.

2 Comments:

Blogger oblog said...

Jag tror du kommer att älska baljan utan gräset. Jag fick en rejäl nytändning iallafall.

Mar 17, 2006, 12:00:00 PM  
Blogger Mathias said...

Jo, jag har funderat på vad man skulle kunna ha istället. Det var sanslöst mycket skit i rotröran, hela karet vart brunt och trots att jag fluffade runt i växterna har jag en hel del grums kvar.. Nåja, försvinner Cyanon så är jag nöjd. Enda felet är att halva karet är tomt nu, gräset fyllde ut så bra.

Mar 18, 2006, 5:35:00 AM  

Post a Comment

<< Home